MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

Business Trainer Certificate (BTC)

Trener biznesu to zawód wymagający szerokiej wiedzy i profesjonalnych kwalifikacji w kształceniu dorosłych. Program BTC łączy w sobie nowatorskie podejście w kształceniu trenerów biznesu (np. diagnoza kompetencji trenerskich), wieloletnie doświadczenie IBD Business School w tym zakresie oraz możliwość zdobycia profesjonalnych kwalifikacji coachingowych, potwierdzonych międzynarodowymi certyfikacjami. Na rynku jest tylko JEDEN taki program dla trenerów biznesu!

Cel szkolenia

  • Zarządzanie grupą w taki sposób, żeby skutecznie wpływać na proces uczenia się w zespole i rozwój poszczególnych osób w zespole
  • Profesjonalne przygotowanie, prowadzenie i ewaluacja szkoleń
  • Poznanie metodologii i technik szkoleniowych
  • Profesjonalne planowanie, przygotowanie i prowadzenie szkoleń
  • Wybór i konstruowanie technik szkoleniowych w odpowiedzi na określone cele szkoleniowe
  • Zrozumienie psychologicznych mechanizmów uczenia się i specyfiki kształcenia dorosłych
  • Zarządzanie grupą szkoleniową ze zrozumieniem istniejących mechanizmów psychologicznych oraz prawidłowości, którymi rządzi się grupa szkoleniowa
  • Poznanie typologii postaw osób szkolonych i sposobów radzenia sobie z trudnymi zachowaniami

Grupa docelowa

  •     Trenerzy biznesu
  •     Trenerzy wewnętrzni
  •     Menedżerowie zarządzający zespołami
  •     Osoby przygotowujące się do roli trenera w biznesie

Program

SESJA I. ZARZĄDZANIE PROCESEM GRUPOWYM I ZARZĄDZANIE SOBĄ W PRZEBIEGU PROCESU GRUPOWEGO. ZARZĄDZAJ GRUPĄ!

1. Specyfika uczenia dorosłych

  •     Jak uczą się dorośli
  •     Psychologiczne mechanizmy uczenia się – elementy psychologii uczenia się i funkcjonowania mechanizmów pamięci
  •     Podstawowe zasady uczenia się dorosłych
  •     Etapy uczenia się dorosłych: cykl uczenia się doświadczalnego
  •     według Kolba, stożek doświadczenia Dale’a
  •     Style uczenia się
  •     Bariery w uczeniu się dorosłych

2. Zasady pracy z grupami biznesowymi w kontekście procesu grupowego

  •     Zawieranie i realizacja kontraktu w pracy z grupami – jak formułować kontrakt z różnymi rodzajami grup
  •     Rodzaje grup i specyfika ich funkcjonowania – case study
  •     Specyfika pracy z grupami biznesowymi
  •     Techniki aktywizowania grupy
  •     Abecadło trenerskie – prowadzenie dyskusji, wydawanie instrukcji, podsumowywanie ćwiczeń, używanie pomocy
  •     Wybrane metody prowadzenia szkoleń
  •     Humor w kontekście treningu

3. Współpraca i zarządzanie grupą w przebiegu procesu szkoleniowego

  •     Rozumienie specyficznych zachowań ludzi.
  •     Proces grupowy i jego wpływ na przebieg szkolenia – podstawowe zasady procesu grupowego
  •     Kierowanie procesem poprzez wywieranie konstruktywnego wpływu na grupę i uczestników
  •         Dopasowanie szkolenia do etapu procesu grupowego
  •         Zjawiska grupowe i wpływ społeczny
  •     Rozpoznawanie zjawisk grupowych i ćwiczenie sposobów efektywnego zarządzania procesem grupowym

SESJA II. PRACA Z GŁOSEM I CIAŁEM JAKO NARZĘDZIAMI PRACY TRENERA. ZARZĄDZAJ SOBĄ!

1. Metody i narzędzia pracy głosem. Dlaczego głos najlepiej ćwiczyć rano?

  •     Czy głos jakim mówię jest najskuteczniejszy? – ćwiczenie
  •     Czy głos jakim mówię to mój „naturalny” głos? – ćwiczenie
  •     Jak stres wpływa na głos – co się dzieje z moim ciałem? – ćwiczenie
  •     „Trener – skuteczny wojownik” Skuteczność technik karate zależy w dużej mierze od poprawności oddychania – jak to się łączy z moją komunikacją trenerską
  •     Dlaczego oddech ma wpływ na całą moją komunikację? – korzyści dla pracy trenerskiej
  •     Jak powrócić do i-buki „dobrego oddechu”– oddechu z dzieciństwa – ćwiczenie
  •     Uruchomienie tłoczni brzusznej – ćwiczenie
  •     Czym jest dźwięk i czy mam na niego wpływ – ćwiczenie
  •     Praca nad siłą, głośnością dźwięku – umiejętność mówienia bez obciążania strun głosowych – ćwiczenie
  •     Jak rozwijać niskie, budzące zaufanie barwy.
  •     Aktywizowanie mechaniczne rezonatorów: piersiowego i głowowego ćwiczenie.
  •     Połączenie intencji i techniki – zgodnie z zasadą, że głos wynika z myśli – „mruczenie w górach” – ćwiczenie

2. Metody i narzędzia pracy z własnym ciałem

  •     Silendo nemo peccat – milczenie jest złotem – test świadomości ciała
  •     Czy jesteś świadom, co robi Twoje ciało – analiza „przetrwać w ciszy”
  •     Sesja feedbackowa – nawiązując do poprzedniego ćwiczenia analizujemy nagrania uczestników przygotowane przed warsztatem
  •     Co jest najważniejsze w mowie ciała
  •     Jak rozwijać mowę ciała nie tracąc naturalności – ćwiczenie
  •     Budowanie elastyczności i spontaniczności w komunikacji – ćwiczenie
  •     Doskonalenie porozumienia z rozmówcą, grupą – słuchanie i komunikowanie – ćwiczenie
  •     Czy istnieje schemat „dobrego rozpoczęcia” – czyli co zrobić z ciałem, by „kupić” grupę

3. Metody i narzędzia pracy z ciałem w stresie. Zarządzaj tremą, a nie walcz z nią

  •     Czy wiesz gdzie koncentruje się Twój stres?
  •     Diagnostyka organizmu i zdefiniowanie stref stresu – analiza indywidualnych blokad w ciele, obszarów oraz symptomów działania stresu na ciało
  •     Rozluźnienie spiętych mięśni – korzyści z umiejętności rozluźniania mięśni w pracy trenera – seria ćwiczeń
  •     „Sekundowe rozluźnienia” czyli jak zarządzać swoim ciałem w stresie. Początek drogi do sekundowych rozluźnień.

PRZYGOTOWANIE DO SESJI: INDYWIDUALNA DIAGNOZA STYLU W ZAKRESIE MIMIKI, PANTOMIMIKI

1. Jeśli uczestnicy mają taką możliwość – prosimy o nagranie swojej prezentacji, zgodnie z założeniami:

  •     Czas ok. 3 minut.
  •      Format nagrania dowolny – analogowy, cyfrowy.
  •      Fragment szkolenia/prezentacji – dowolny (zarówno może to być początek, jak i wybrany fragment).
  •      Kadry – prosimy o nagranie Państwa wystąpień tak, żeby była widoczna cała sylwetka na ekranie w maksymalnym zbliżeniu.

2. Nagrania będą przekazane przed szkoleniem trenerowi prowadzącemu w celu diagnozy indywidualnego stylu w zakresie mimiki, pantomimiki i głosu. Umożliwi to przygotowanie się trenera do analizy indywidualnych „wzorców pracy ciałem i głosem”  uczestników. Po analizie przez trenera i/lub wykorzystaniu na szkoleniu materiał nagrań zostanie zabezpieczony.

3. Prosimy na sesję przyjść w niekrepującym ubraniu. Nie muszą to być dresy, ważne, by były to rzeczy, w których czują się Państwo swobodnie. Panie prosimy o buty na płaskim obcasie.

SESJA III. „TOOLBOX TRENERA” – TRENING PRACY Z RÓŻNYMI METODAMI. KREUJ AKTYWNE METODY!

1. Toolbox – skrzynia narzędzi pracy trenera

  •     Ćwiczenia i praca na case studys: rodzaje narzędzi i sposoby ich konstrukcji
  •     Praca indywidualna i grupowa uczestników nad tworzeniem i walidacją narzędzi z wykorzystaniem symulacji procesu szkolenia
  •     Skąd czerpać inspirację do tworzenia narzędzi szkoleniowych – wykorzystanie własnej, grupowej wiedzy i kreatywności
  •     Pakiet kluczowych narzędzi szkoleniowych trenera biznesu
  •         case study
  •         zespołowe rozwiązywania problemów
  •         dyskusje grupowe
  •         role plays
  •         gry i symulacje biznesowe
  •         wideotrening
  •         feedback trenerski – sztuka obserwacji i interpretacji biznesowej

2.  Dyskusja moderowana, studium przypadku, symulacja – skuteczne narzędzia w pracy z grupami biznesowymi

  •     Analiza przypadku jako proces rozwiązywania problemów – korzystanie
  •     z metody
  •     Jak zbudować studium przypadku?
  •         różne podejścia do budowania studium
  •         pisanie tekstu
  •         testowanie
  •     Mocne i słabe strony studium przypadku
  •     Umiejętności doskonalone dzięki analizie przypadku
  •     Ćwiczenia i praca na case studys: rodzaje narzędzi i sposoby ich konstrukcji
  •     Odmiany dyskusji moderowanych
  •     Trening prowadzenia dyskusji moderowanych

3. Szkolenie w parze trenerskiej – z czego wynika sukces współpracy trenerskiej

  •     Zasady współpracy teamu trenerskiego
  •     Zarządzanie wspólną przestrzenia
  •     Zarządzanie czasem – dyscyplina i reżim czasowy
  •     Trzymanie równowagi w aktywności szkoleniowej pomiędzy prowadzącymi
  •     Techniki przekazywanie aktywności trenerskiej
  •     Metody budowania i wzmacniania pozycji kotrenera
  •     Model partnerskiego feedbacku rozwojowego

SESJA IV. ZAAWANSOWANE PROJEKTOWANIE SESJI SZKOLENIOWEJ. GRA KOMPETENCYJNA.  PROJEKTUJ SCENARIUSZ SZKOLENIA!

1. Określanie celów i zarządzanie celami szkoleniowymi

  •     Formułowanie ogólnych i operacyjnych celów treningu – w zakresie wiedzy umiejętności, postaw
  •     Przygotowanie poszczególnych modułów szkolenia
  •     Wybór metod szkoleniowych dopasowanych do celów ogólnych szkolenia
  •     i celów cząstkowych poszczególnych modułów szkoleniowych
  •     Przygotowanie materiałów, pomocy i miejsca szkolenia zgodnego
  •     z założonymi celami
  •     Maksymalizowanie efektywności osiągania celów szkoleniowych – zarządzanie czasem w przebiegu szkolenia
  •     Wybór metody ewaluacji sesji szkoleniowej

2. Planowanie i przygotowywanie sesji szkoleniowej

  •     Fazy sesji szkoleniowej, przebieg sesji szkoleniowej – jak organizować czas
  •     i przestrzeń by osiągnąć postawione cele szkoleniowe
  •     Analiza potrzeb szkoleniowych uczestników szkolenia w przebiegi badania oczekiwań grupy – case study
  •     Wyciąganie wniosków z analizy oczekiwań grupy w celu uwzględnienia oczekiwań grupy w przebiegu zaprojektowanego programu – jak dalece zmieniać program? – case study
  •     Elastyczność programu – elastyczność trenera: jak to robić? – ćwiczenia

3. Przeprowadzenie pokazu i procesu kalibracji scenariusza szkoleniowego

  •     Przygotowanie procesu kalibracji programu – dobre praktyki
  •     Techniki zapisu scenariusza osiowego
  •     Zasady efektywnego spotkania kalibrującego
  •         przejście „krok po kroku” przez scenariusz osiowy
  •         przejście „krok po kroku” przez prezentację PPT
  •         przejście „krok po kroku” przez handouty
  •         przepracowaniem/doświadczenie kluczowych gier i ćwiczeń
  •     Zamknięcie procesu kalibracji programu
  •     Pilotaż programu

SESJA V. WYWIERANIE WPŁYWU W PRACY TRENERA I TRUDNE SYTUACJE SZKOLENIOWE. PANUJ NAD TRUDNOŚCIAMI!

1. Kompetencje osobiste i zawodowe trenera a radzenie sobie z trudnymi sytuacjami

  •     Predyspozycje psychologiczne w pracy trenera
  •     Cechy skutecznego trenera
  •     Reaktywność a proaktywność w budowaniu kompetencji trenerskich
  •     Rola przekonań w psychologii osiągnięć – przekonania mobilizujące
  •     i motywujące do podnoszenia profesjonalizmu
  •     Stereotypy i uprzedzenia wpływające na jakość procesu szkolenia i relacje
  •     z uczestnikami
  •     Nawyki i wzorce zachowań blokujące efektywność trenera

2. Reguły, techniki i taktyki wywierania wpływu

  •     Ważne reguły wywierania wpływu – prawo podobieństwa i sympatii (prawo aureoli), prawo pierwszeństwa i świeżości, prawo autorytetu, efekt Pigmaliona
  •     Wywieranie wpływu a manipulacja
  •     Techniki przeciwdziałania presji i manipulacji – zachowania asertywne
  •     Negocjacyjne techniki radzenia sobie z presją i oporem – ćwiczenia w zespole
  •     Rodzaje taktyk: konsultacja, racjonalna perswazja, ingracjacja, wymiana, koalicja, presja, inspiracja, legitymizacja
  •     Prezentacja reguł i technik perswazji z zastosowaniem omówionych reguł perswazji (implikacje, przeramowanie, ukryte pytania)

Inne techniki – słowa klucze, utrwalone wzorce reakcji, metoda dawania wyboru, znaczenie autorytetu pozycji, siły i manipulowanie autorytetem, metoda kontrastu, reguła wzajemności przysług, metoda zaangażowania i konsekwencji, społecznego dowodu słuszności.

3. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w pracy trenera

  •     Źródła zachowań niechętnych i agresywnych
  •     Typy trudnych sytuacji i tzw. trudnych uczestników, m.in.: spóźnienia, opór w grupie, niechęć wobec szkolenia, trudne sytuacje w organizacji a efektywność uczestników, atak personalny, niedopasowanie programu do oczekiwań grupy, trudne pytania
  •     Metody radzenia sobie z trudnymi uczestnikami – symulacje trudnych sytuacji szkoleniowych
  •     Stosowanie strategii przez trenera i narzędzia radzenia sobie w trudnych sytuacjach
  •     Trening radzenia sobie – scenki i role play

SESJA DODATKOWA. KOMPETENCJE COACHINGOWE W PRACY TRENERA. ROZWIJAJ SWÓJ WARSZTAT!

Zakres programowy:

  •     3-dniowe szkolenie warsztatowe prowadzone przez akredytowanych trenerów i coachów Noble Manhattan Coaching (wersja stacjonarna)
  •     tematyka warsztatów:
  •     Cztery filary coachingu
  •     Umiejętność słuchania w coachingu
  •     Umiejętność zadawania pytań w coachingu
  •     Model coachingowy TGROW
  •     Wartości

Certyfikaty

  • Certyfikat IBD Business School
  • Międzynarodowy certyfikat International Education Society ( opcjonalnie)
  • Certyfikat Noble Manhattan Coaching (opcjonalnie)

Informacje podstawowe

Cena: 6900 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem

Dane kontaktowe

Osoba kontaktowa: Daniel Grzeszkiewicz